• وبلاگ : روزي تو خواهي آمد
  • يادداشت : با شكوهترين نماز جمعه تهران
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + اسلامي 

    با سلام

    ببخشيد در جواب به جواب شما در حمايت از آقاي هاشمي (همشهري بنده كه مطمئننا در موارد اقتصادي بيشتر شما در جريان هستم) در جوابي كه به يكي از افراد داديد مي گويم.

    1 . رهبر كجا گفتند هيچ كس برا ي من هاشمي نمي شود؟ لطفا منبع

    2. گيرم فرمودند، با عرض معذرت يعني شما واقعا اينقدر را درك نمي كنيد كه قصد رهير از بعضي حرف ها و دفاع ها چيست؟؟ انشاالله منبع حرفتان را كه دقيق گفتيد من بقيه سخنان رهبري را در توضيح به شما خواهم گفت.

    3. نمازجمعه پرشكوهي راهم كه افراد در آن با كفش نماز خواندند را هم ديديم (نگوييد به ما چه كه شكوه اين نماز جمعه به همين ها بود و خطبه هاي خطيب مورد علاقه ي شما). و حالا در مورد سخنان خطيب محترم:

    تعريف بحران:

    جناب آقاي هاشمي رفسنجاني بحران كنوني كشور را "بحران اعتماد" دانسته و معتقد است: "اين انتخابات اگر مشكلاتي در آن پيش نمي‌آمد، ما در 30 سالگي انقلاب بهترين گام را در جهت تحقق جمهوري اسلامي برمي‌داشتيم… اعتمادي كه مردم را با آن وسعت وارد ميدان كرد، امروز قدري مخدوش شده است. ما اين اعتماد را برگردانيم و اين بايد هدف مقدس ما باشد."(1)

    آقاي هاشمي رفسنجاني در ادامه اظهار داشت: "شما من را مي‌شناسيد و مي‌دانيد كه هيچ‌وقت از اين تريبون نخواستم جناحي استفاده كنم و هميشه فراجناحي حرف مي‌زنم، اكنون هم همين‌طور مي‌گويم و من، نظر به هيچ طرفي ندارم، اما نظرم اين است كه همه‌ ما بايد فكر كنيم و راهي پيدا كنيم كه متحد كشورمان را به پيش ببريم و از آثار بد و خطرناك كينه‌هايي كه بروز پيدا مي‌كند، نجات پيدا كنيم و هم دشمنان‌مان را مأيوس كنيم كه چشم طمع به ما نبندند."(2)

    در رابطه با مسئله شناسي جناب آقاي هاشمي رفسنجاني و اينكه وي مسئله اصلي كشور را "بحران اعتماد" دانسته و در عين حال نيز مدعي است كه موضع خود را "فراجناحي" و براي "مأيوس كردن و بستن چشم طمع دشمنان" تنظيم كرده است، به مقايسه موضع آقاي هاشمي رفسنجاني با موضع مجمع روحانيون مبارز و مواضع وزير امور خارجه انگليس و سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا پرداخته تا دريابيم آقاي هاشمي رفسنجاني به ادعاي "فراجناحي" بودن و "مأيوس كردن دشمن" تا چه ميزان پايبند است:

    1. مجمع روحانيون مبارز نيز مانند آقاي هاشمي رفسنجاني بحران كنوني كشور را "بحران اعتماد" مي داند. اين تشكل سياسي در تاريخ 8/4/88 با صدور اطلاعيه اي اعلام كرد: "انتخاباتي که مي‌توانست در آغاز دهه چهارم پيروزي انقلاب نشان دهد که پايه‌هاي مردم‌سالاري سازگار با دين در آن مستحکم‌تر و استوارتر شده است... افسوس که اين فرصت از دست رفت و امروز اعتماد عمومي که مهم‌ترين سرمايه کشور و انقلاب است، لطمه ديده است و انبوهي از مردمان که به‌حق حرف و انتقادي دارند، از آن‌چه اعلام شده، قانع نيستند."(3)

    تصديق مي فرماييد كه موضع مجمع روحانيون مبارز به‌عنوان يك تشكل تابلودار جناحي از چنان تطابق دقيق شكلي و محتوايي با مواضع آقاي هاشمي رفسنجاني برخوردار است كه گويي جناب آقاي هاشمي به‌عنوان يكي از اعضاء مجمع روحانيون، خطبه هاي نمازجمعه تهران را ايراد مي كرد.

    2. ديويد ميليبند، وزير امور خارجه انگليس نيز پيش از آنكه جناب آقاي هاشمي رفسنجاني مسئله اصلي ايران را بحران اعتماد بداند، در تاريخ 4/4/88 اعلام كرده بود: "بين حكومت ايران و مردم آن «بحران اعتماد» وجود دارد و مردم ايران به دليل بحران ناشى از انتخابات كه نتايج آن اعلام شده است، در خيابان ها هستند."(4)

    3. درست چند ساعت پس از آنكه آقاي هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي نماز جمعه تهران مسئله اصلي ايران را "بحران اعتماد" خواند، رابرت وود، سخنگوي وزارت امور خارجه امريكا، نيز در کنفرانس خبري روز جمعه 26 تير 88 در واشنگتن، موضوع مواجه بودن دولت ايران با "بحران اعتماد" را مطرح کرد. اين مقام وزارت امور خارجه امريكا گفت که بسياري از مردم در ايران از وضعيت جاري راضي نيستند و به دولت ايران پيشنهاد کرد که واقعيت ها را درک کند."(5)

    منابع

    (1) http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1371654&Lang=P
    (2) http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1371654&Lang=P
    (3) http://www.alarabiya.net/articles/2009/06/30/77474.html
    (4)http://www.radiofarda.com/content/f4_Britain_crisis_credibility_Iran/1762769.html
    (5) http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2009/07/090717_wkf-state-iran-wood.shtml

    پاسخ

    ما همواره عادت داريم كه غذا را آماده و جويده در دهانمان بگذارند دوست عزيز براي بدست آوردن علم بايد خودت تلاش كني اين عبارات را در سايت گوگل يا هر سايت جستجوگر ديگر كه دوست داري جستجو كن.اصلا نه فقط براي اين موارد بلكه همواره براي جستجوي حقيقت بايد جستجو كني كه جوينده يابنده است و نابرده رنج گنج ميسر نمي شودهاشمي ذخيره اي است براي انقلاب هاشمي زنده است چون انقلاب زنده است هيچ كس براي من هاشمي نمي شود و...همچنين دکتر احمدي‌نژاد در يک گفتگوي اختصاصي با روزنامه «ايران» گفته بود: «آيت‌الله رفسنجاني -رئيس‌جمهور وقت ايران- هميشه و در همه ابعاد در صحنه‌ها و شرايط دشوار انقلاب اسلامي، از عناصر تعيين‌کننده است و نام هاشمي در تاريخ پرافتخار انقلاب اسلامي با درخشندگي و به نيکي ثبت خواهد شد.»عيد مبعث بر شما مبارك يا محمد ياعلي و يا حسين......