• وبلاگ : روزي تو خواهي آمد
  • يادداشت : تست شفاهي نكير و منكر
  • نظرات : 1 خصوصي ، 3 عمومي
  • ساعت دماسنج

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    درود بر شما و بر بندگان شايسته ي خدا

    نظر شما تا حدودي درست است و تا حدودي نيز داراي اشكال است...
    به اين دليل درست است كه راجع به فلسفه ي احكام زياد كار نميشود و يا اگر كاري انجام مي گيرد به اطلاع عموم نمي رسد و در كتابها باقي مي ماند .. و معمولا بر منبرها يك سري احكام تكرار مي شوند و در اغلب اوقات به مسايل روز و احكام جديد پرداخته نمي شود...

    اشكال دارد چون به قول امام صادق عليه السلام بشر تا زمان ظهور امام زمان عج از 27حرف علم فقط 2 حرف آن را كشف مي كند، يعني مثلا الف و باء و با اين دو حرف ما فقط مي توانيم بنويسيم بابا آب به همين دليل و به خاطر نقص مطلق و نقص نسبي عقل بشر ما قادر به كشف فلسفه ي كامل احكام نخواهيم بود و اگر هم طبق قوانين علمي روز بشر كه به واسطه ي علم ناقص و رو به تكامل خود به آن رسيده اند ،بعضي از احكام را توجيه كنيم در آينده با تغيير آن مصداق علمي و عوض شدن آن قوانين بر اثر تكامل علم ، اين شائبه به وجود مي آيد كه احكام مشكل دارند . و از اين رو توجيه فلسفه ي احكام با علم روز بشر كاريست بس مضر و غير عقلاني و ما فقط ميتوانيم بگوييم شايد فلسفه فلان حكم اين باشد و نمي توانيم آن را به صورت كامل منطبق بر يك قانون علمي بدانيم..

    ضمنا مسايل علمي كه در اسلام آورده شده است معمولا به صورت كتابهايي وجود دارند كه افراد علاقه مند مي توانند به آنها مراجعه كنند.. در صورت تمايل مي توانم دو عنوان را خدمت شما معرفي كنم كه به جهت سير دادن افكار پژوهشگران به سمت مسايل علمي ورده شده در اسلام، نوشته شده اند.

    براي ما هم دعا كنيد

    بدرود